С 220 не вярвам да не го пипа
Известие
Collapse
No announcement yet.
Избор на масло според точни показатели?
Collapse
X
-
Няма такъв ДВГ, който да не харчи масло, въпроса е колко и къде отива. TS и JTD ако са изрядни са с много малък разход на масло, а ако е уцелено и правилното масло се получава изненадващо добра комбинация.
Ако се кара предимно на къси разстояния и за кратки интервали (т.е. "градско") маслото няма да мърда на щеката, но това съвсем не означава че няма разход на масло. А колегата "Black power" дава инфо, че кара на магистралата с доволна скорост, така че за него е "друг случая"
Comment
-
Първоначално публикувано от Black Power Покажи съобщениеЗа 8000км от максимум е паднало на няколко милиметра (1,2 на око) под него. А двигателя е на 216 000км реални с хибридизирано gt 2256v на 2.3 бара.
Comment
-
Първоначално публикувано от Black Power Покажи съобщениеЗа 8000км от максимум е паднало на няколко милиметра (1,2 на око) под него. А двигателя е на 216 000км реални с хибридизирано gt 2256v на 2.3 бара.sigpic
Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
147 JTDm 140-Малката манекенка
GT- JTDm 150
Comment
-
Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщениеНякои карат колите много други по- малко, колите са различни. На практика се обезмисля честата смяна на масло при средна експлоатация на една кола за период около седем години и пробег в порядъка на 70- 140 000 км.Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.
Comment
-
Станало ти е интересно значи!
Кое масло избра да сложиш?
Маслото има три основни функции: да смазва, да отвежда топлината от мястото на триене и да почиства мястото на триене. Когато се поизхабят съставките му (а те се изхабяват най-много от почистващата му функция) тогава спада и динамичният му вискозитет от което страда охлаждането и на последно място смазването. Или казано по просто, когато е изхабено маслото то продължава да има качество на смазване!!! но маслото не успява да достигне до мястото на смазване и съответно не може да отведе топлината от мястото на триене (какъв порочен кръг). При това положение се натоварва охладителната система. Лошото, е че охладителната система не може да отмени функциите на маслото.
Темата е обширна и изисква желание за приемане на много нови факти и някои добре забравени неща.
Comment
-
Първоначално публикувано от Nikosaul Покажи съобщениеСтанало ти е интересно значи!
Кое масло избра да сложиш?
Маслото има три основни функции: да смазва, да отвежда топлината от мястото на триене и да почиства мястото на триене. Когато се поизхабят съставките му (а те се изхабяват най-много от почистващата му функция) тогава спада и динамичният му вискозитет от което страда охлаждането и на последно място смазването. Или казано по просто, когато е изхабено маслото то продължава да има качество на смазване!!! но маслото не успява да достигне до мястото на смазване и съответно не може да отведе топлината от мястото на триене (какъв порочен кръг). При това положение се натоварва охладителната система. Лошото, е че охладителната система не може да отмени функциите на маслото.
Темата е обширна и изисква желание за приемане на много нови факти и някои добре забравени неща.Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.
Comment
-
Първоначално публикувано от stu Покажи съобщениеС 220 не вярвам да не го пипа
Ако можеше да вдигне 220 и с 220 щях да ти дам резултат .
Brera 2.4 JTD 20v, 147 1.6 16v Ex, GT 1.9 16v Multijet Ex, 147 1.9 16v Multijet Ex, 147 1.9 8v JTD Ex, 145 1.6 Boxer Ex
За ортодоксалните “Алфисти” друг мотор освен боксера не съществува!!!
Comment
-
Първоначално публикувано от Nikosaul Покажи съобщениеРадвам се че се интересуваш.
Предполагам, ти и твоите прители все още не сте докарвали един двигател до пробег от 150хил.км. и последващо не сте замервали износването и параметрите му след тези смени на 15-20 хил.км.
Първоначално публикувано от Nikosaul Покажи съобщениеКогато се поизхабят съставките му (а те се изхабяват най-много от почистващата му функция) тогава спада и динамичният му вискозитет от което страда охлаждането и на последно място смазването.
Другото дето си го писал няма да го коментирам - сложи си манометър (поне лесно се слага на алфата) и сподели какво налягане ти дава преди 8 и след 8К км, може да ползваш и полусинтетика за опита.Last edited by Alamo; d.m.y г., 21:04.
Comment
-
Радвам се че темата се допълва, и то с факти.
За твоя информация, до преди ползвах уред за измерване на налягането на маслото, но сега вече ползвам комбиниран датчик и за отчитане на температурата на маслото. Сещаш ли се какво масло трябва да ползвам.
Както си разбрал и ти, маслото се уврежда най-много от висока температура, а знаеш ли какво му се случва когато прегрее? Има ли нещо общо с процесите които съм описал?
Ако си дал за тестови анализ масло на 30хил.км, можеш ли да споделиш информацията от теста тук, или поне да дадеш инфо за TBN стойността, която е била замерена.
Сподели и с какъв стил на каране са изминати тези 30хил.км.
Естерните масла са хубави (било то и двойно естерна технология???), но знаеш ли на каква естерна основа са? Знаеш ли за какво служат добавените естерни мазнини?
И още нещо, няма такова масло, което да не произлиза от петрол! Базата на маслото е от петролен продукт, последващо има различни видове обработки, и накрая най-хубавото, което може да се получи е PAO.
Апропо, предпоследното масло, което ползвах беше MOBIL 1 ESP - 100% PAO, произведено във Франция, вече е в списъка с маслата, които няма да ползвам - причината: при пробег от 4500км (общо 148мото-часа), от които 70% градско (25-35 минутни преходи) и 30% извънградско (умерено каране -140км/ч.), даде аларма за нисък динамичен вискозитет на 2000 оборота при загрял на 100 градуса двигател. Двигателя ми е EU4 и е с два датчика за налягане един на масления филтър и един в главата. Кой датчик мислиш че е вдигнал алармата? Бързи масла предпочитам и HTHS >3.5, а не гъсти масла. Фен съм на MOTUL, предплагам и ти щом споменаваш двойно-естерна технология, но имай в предвид че 300V серията е много повече маркетинг.
наздравеLast edited by Nikosaul; d.m.y г., 23:56.
Comment
-
YACCO VX 1000 LL 5W-40 100лв.
http://www.yacco-bulgaria.com/produc...LL_5W40_BG.pdf
LIQUI MOLY TOP TEC 4100 5W-40 98лв.
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/m...%204100_EN.pdf
Разликата в цената е минимална, но кое от двете ще е по-добре за JTD-то ?
Comment
Comment